Květen 2016

Zelený ječmen

7. května 2016 v 23:39 | Shagy |  Co jíst
Říkala jsem si, že bych vám mohla semtam napsat něco o superpotravinách a doplňcích stravy, který jsem zkusila a dneska mě tak nějak napadl ječmen :).

Ječmen už užívám několik měsíců a musím říct, že se mi dost zlepšila imunita. Předtím mě každou chvíli bolelo v krku při sebemenším ofouknutí a teď třeba mrznu venku i několik hodin a nic se neděje. Ječmen si každé ráno rozmíchám ve vodě a vypiju. Měl by se užívat 2x denně, ale já si ho dávám jen jednou. Jedna, že jsem líná a druhak, že je to drahá záležitost, tak aby mi dýl vydržel. :D

A teď něco k účinkům, které jsem vygooglila.


Mladý ječmen - účinky

V tomto stádiu, kdy je ještě zelený, se sklízí. Je to důležité z toho důvodu, protože jsou v něm zachovány všechny důležité látky, které později náš organismus využije. Lze zmínit vitamíny ze skupiny B, vitamín C (kyselina askorbová), vitamín E (tokoferol), vitamin K (fytochinon), vitamín H (biotin), cholin, vlákninu, aminokyseliny nebo betakaroten (provitamín A, vzniká z něho v těle vitamín A). Méně známý z těchto složek je cholin. Je někdy označován jako vitamín B8 (to je nepřesné označení, jelikož se nejedná o vitamín) nebo lidově mozkový vitamín. Je to proto, že je základním stavebním kamenem neuromediátoru acetylcholinu. Neuromediátor je látka, která zprostředkovává nervosvalový přenos signálu v mozku.Je důležitý pro správně fungování nervového systému a jeho nedostatek může být jeden z faktorů, který ovlivňuje vznik Alzheimerovy choroby.

Z minerálů obsahuje mladý ječmen draslík, vápník, měď, železo, fosfor či hořčík. A samozřejmě vzhledem k tomu, že je to zelený ječmen, obsahuje zelené rostlinné barvivo umožňující fotosyntézu (přeměna sluneční energie na chemickou), chlorofyl. Chlorofyl má význam při vnitřním užití - zlepšuje metabolismus, urychluje zánětlivé procesy v organismu (má protizánětlivý a antiseptický účinek). Zlepšuje přenašečovou kapacitu pro kyslík, působí příznivě na stav srdce, cév či tvorbu krve. Dá se aplikovat i zevně v obkladech či mastech, kdy se rovněž využívá jeho protizánětlivý a hojivý účinek.Mladý ječmen prášek

Další jeho významnou vlastností je to, že pomáhá alkalizovat organismus. Acido-alkalická (kyselo-zásaditá) rovnováha je velmi důležitá pro naše celkové zdraví. Potraviny jsou podle přírodní medicíny děleny na kyselinotvorné a zásadotvorné. Jedná se o prostou kyselost či zásaditost podle chuti. Citrón, i přes svoji kyselou chuť, patří k zásadotvorným potravinám. Organismus se neustále snaží vyrovnat svoji rovnováhu, aby předešel nežádoucím stavům, kdy pH příliš vzroste či poklesne (alkalóza či acidóza), což vážně ohrožuje fungování metabolismu. K tomu, aby nedošlo k překyselení, může přispět díky obsahu přírodních minerálních iontů (ionty jsou shluky částic atomární velikosti jako atomy či molekuly, např.Mg2+, Ca2+ v případě prvků v mladém ječmeni).

Šťáva z mladého ječmene

Šťáva z ječmene podporuje zvýšení obranyschopnosti organismu, pomáhá udržovat optimální hladinu cukru a cholesterolu a rovněž v neposlední řadě řada složek (beta karoten, vitamin C či E) působí jako antioxidanty (přispívají k ochraně buněk před oxidativním stresem).

Mladý ječmen můžete koupit v přípravcích ve formě tablet či sypkého prášku. Tento prášek se obvykle rozpouští ve vodě (150 ml) a slouží k přípravě oblíbeného zeleného nápoje z mladého ječmene, ale můžete ho rozmíchat i ve vhodné ovocné šťávě. Lze ho rovněž přidat i do studených pokrmů - müsli, salátů aj. Aby mohl začít příznivě působit, je dobré ho užívat po dobu přibližně dvou až tří měsíců.


Já jsem vyzkoušela už několik značek, ale asi nejlepší a nejkvalitnější se mi zdá ječmen od Green Ways. Tahle firma mi svým prodejem teda není moc sympatická, ale produkty má opravdu kvalitní a drahý jako prasátko. Jedno balení totiž stojí 1150,- což není tedy úplně zadarmo.

Jaké zkušenosti s ječmenem máte vy? Ráda si přečtu Vaše názory.

Nejde mi toooo

3. května 2016 v 23:11 | Shagy |  Já a tak
Já prostě nemám vůli. Vždycky si řeknu: tak a teď zatnu zuby a pustim se do toho. No a v zápětí si jdu koupit McFlurry nebo čokoládu :D achjo. Můj problém je prostě sladký. Stačí, aby bylo něco doma a prostě to sežeru, i když na to ani nemam chuť. To je snad nějaká nemoc. Poraďte mi prosím nějakou zdravou sladkou alternativu, který můžu sníst tunu a nic se nestane, protože já už fakt nevim.
Jinak dneska jsem jsem se po fakt dlouhý době odhodlala jít běhat, ale vydržela jsem to jen 18 minut. Hlavně musim chodit za tmy, aby mě u toho moc lidí nevidělo, ale v půl jedenáctý večer jsou tam zas takový divný individua, že se jich bojim. :D
Víte, který zdravý jídlo bych mohla jíst pořád? Mozzarellu s rajčatama, bazalkou a oliváčem (případně balsamicem, solí a olivama, ale já olivy moc nemusim). Toho bych se mohla užrat.
Asi se začnu zase pravidelně vážit a chtěla bych se častěji donutit k běhu a co vy, jak si udržujete figuru?