Únor 2016

Můj aktuální pohyb

24. února 2016 v 2:36 | Shagy |  Cvičení
No, bohužel na tohle téma není moc co psát :D.
Asi takovým základem mého životního pohybu je chůze. Myslím si, že toho nachodím opravdu hodně, jak se psem, tak v práci. Taky sem tam nosím nějaký těžší předměty a chodím po schodech, tím to bohužel končí :D.
No dobře, tak ne uplně, i když jako teda pořád nic moc. Stáhla jsem si aplikaci, která se jmenuje Seven a podle ní můžete cvičit různý cviky na posílení celýho těla. Výhoda je ta, že sestava trvá pouhých sedm minut, takže tady není místo pro výmluvy, že na cvičení není čas.
Taky jsem v Lidlu ulovila takovou multifunkční hrazdu (za 300,-), kterou si přivrtáte nad rám dveří a zavěsíte, nebo jí položíte na zem a s její pomocí můžete provádět různý cviky - já se na ní učím dělat kliky, protože moje ruce, to je něco tak slabýho, že to možný neni :D.
Sem tam si vezmu do rukou i činky nebo skáču přes švihadlo a víte co bych chtěla? Gymnastickej míč, akorát se mi sem nikam nevejde :).

Chia semínka

23. února 2016 v 1:25 | Shagy |  Co jíst
Poprvé jsem vyzkoušela tyhle chia semínka, která se řadí mezi tzv. superpotraviny.
Vygooglila jsem o nich nějaké to info :)
Je to přírodní olejnaté semeno (obsahuje 30% olejů), neuvěřitelně bohaté na živiny. Tato semena jsou zdrojem minerálů, bílkovin, vlákniny a omega-3 mastných kyselin, které brání nedostatku živin v těle, při zvýšené fyzické aktivity a stresu. Čio semena, díky svým sytícím schopnostem, přirozeným způsobem zvyšují objem potravy bez dodatečné energie. Semena chia obsahují 5 krát více vápníku než mléko 3 krát více železa než špenát a 15 krát více hořčíku než brokolice.

Chia semínka - účinky:

  • ceněný antioxidant, 3 krát silnější než borůvky
  • superfoods
  • zlepšují imunitu
  • výrazně zlepšují vývoj a regeneraci tkání během těhotenství a kojení, při růstu a vývoj dítěte, podporuje rychlé a úplné uzdravení v poporodním období.
  • působí na stav pokožky, hydratují zevnitř - hydrofilní
  • ochrana před dehydratací organismu
  • přispívá ke snižování hladiny škodlivého cholesterolu
  • vhodný pro diabetiky
  • vysoký obsah rostliného vápníku, který se plně vstřbává díky přítomnosti bóru
  • zdroj energie při fyzické a psychické námaze
  • zlepšuje regeneraci pohybového aparátu, a odstraňuje záněty a bolesti ve svalech a kloubech
  • zkracuje dobu regenerace svalů
  • neobsahuje lepek ( Celiakie )
  • jsou bohatá na proteiny a tím podporují růst svalové hmoty, semena obsahují až 20% rostliného proteinu
  • jsou vhodná při redukčních dietách a hubnutí
  • vysoký obsah omega-3 mastných kyselin, nejvíce v přírodní podobě
  • ideální zdroj bílkovin pro sportovce, vegetariány a vegany
  • prevence proti vzniku Alzheimerovy choroby a psoriázy ( lupénky )
  • snižují krevní tlak a stabilizuje hladinu cukru v krvi
  • snižuje riziko cévní mozkové příhody
  • snižuje riziko osteoporózy
  • prevence proti vzniku rakoviny ( vitamínu B-17 ( amygdalin ))
  • správný vývoj nervové soustavy plodu v prvních třech měsících těhotenství ( vitamin B12 )
  • podporuje metabolismus a kvalitu stolice
  • podporují kvalitu kostí, vlasů i pokožky
  • zlepšuje koordinaci pohybů
  • zlepšuje poruchy pozornosti a duševní bystrost
  • při problémech s prostatou
  • Chia olej - vhodný na akné, jemné vrásky, hydrataci a podrážděnou pleť


Více zde: http://superpotraviny.webnode.cz/seminka/chia-seminka/


Já jsem tyhle koupila v obchůdku se zdravou výživou, stály okolo 35,-.
Dávám si je do jogurtu, do ovesné kaše, jentak s kefírem, atd...

Semínka jsou v podstatě bez chuti a dají se dát kamkoliv :)

Příště plánuji pořídit větší balení.


Pořady o hubnutí

22. února 2016 v 1:08 | Shagy |  Já a tak
Tak mě napadlo se Vás zeptat, zda koukáte na nějaké pořady o hubnutí/zdravém životním stylu, případně které to jsou?

Já jsem dřív koukala na Jste to, co jíte a docela mě to bavilo. Člověk se mohl inspirovat jak vařením, tak cvičením, a hlavně mě pak bavily ty výsledky na konci :). Škoda, že ta Cajthamlová byla taková namyšlená pinda. Pár dílů jsem našla na youtube, ale ty starší řady nikde, nemohl by dát někdo odkaz? :)

Zhubni nebo přiber bylo taky celkem zábavný, když si tlusťoch s hubeňourem museli vyměnit jídelníčky. Tohle byl mám dojem britský pořad a byly tam teda těžší váhy než u nás na Primě :D. Samozřejmě mě víc bavili ty tlusťoši, na konci se taky vážili a bylo to fajn. Bohužel jsem to našla jen na youtube v angličtině.

Vítejte v novém těle mě bavilo snad úúúplně nejvíc. Natáčelo se to v americe (pak i v austrálii myslim) a tam byly opravdu super těžký váhy. Líbilo se mi na tom to, že to hubnutí bylo rozděleno do několika fází a celkově na přeměnu měli jeden rok. Každý tři měsíce měli zhubnout určitej počet kil, a když to splnili, dostali nějaký překvápko :) Na konci ty lidi byli k nepoznání. Koukala jsem taky na youtube, ale teda ve slovenštině, což mi něvadilo.

Pak jsem náhodou na YT narazila i na film Tlustí, nemocní a téměř mrtví, což je o chlápkovi, kterej vážil nějak přes sto kilo a rozhodl se pít jen zeleninové šťávy. Celý film vlastně mapuje, jak to ovlivnilo jeho život a určitě doporučuju se na to mrknout.

Super size me - kdo by neznal, že? :) Příběh o týpkovi, který se rozhodl stravovat jeden měsíc pouze jídlem z McDonaldu a o tom, co to s ním udělalo. Tenhle film dokáže odratit (aspoň na chvilku) od fastfoodů.

No a nakonec mě ještě zaujali dva youtubeři, kteří se zabývají tématem zdravého životního stylu a cvičením, a to Similife a Tomáš Lukáš.

Jaké pořady byste mi doporučili vy?
Díky za tipy.
Shagy

Po roce opět na blogu

20. února 2016 v 23:58 | Shagy |  Já a tak
Ahoj lidi,
chápu, že jsem s tím už trapná a určitě mi to zase nevydrží, ale opět bych se chtěla vrátit k psaní blogu. Zas a znova se pokouším hubnout, asi je to můj celoživotní úděl :D Momentálně jsem na váze 67,5kg což není (pro mě) úplně nejhorší, ale vždy může být lépe, čili mým cílem je mít do léta (do června) 60 kg. Za 3-4 měsíce bych tedy chtěla shodit 7,5kg, a to si myslím, že není úplně nereálné. Bohužel jsem v poslední době hodně pracovně vytížená, k tomu se pokouším dostudovat dvě školy a času na cvičení je po málu - bohužel. Další překážkou je stravování. Kolem mého pracoviště je přehršel fastfoodů a vůbec na jídlo mám během pracovní doby pramálo času. K tomu mi hází klacky pod nohy i absence mikrovlnky, takže to s těmi obědy budu muset ještě nějak vymyslet, ale já to tentokrát nevzdám.
Budu ráda, když mi napíšete, o čem byste chtěli články, alespoň mě to donutí více sem přispívat :).
Zatím zdar a buďte fit,
Shagy