Diagnostická váha a já

23. března 2017 v 14:53 | Shagy |  Já a tak
Kdysi dávno, když jsem ještě bydlela u našich, tak jsme měli starou "stoletou" váhu, která ukazovala na číslo ručičkou. Když jsem absolvovala své první pokusy o zhubnutí, přišlo mi, že je zastaralá, nemoderní, a že taková váha je prostě přežitek. Koupila jsem si tedy v Bauhausu krásnou, moderení, digitální fialovou s kytičkama. Vše bylo super. Vážila dobře a rychle. Vše bylo ale super jen do té doby, než v ní došla baterka (asi po měsíci každodenního a někdy i několikanásobného vážení). Problém by se mohl zdát malicherný - koupí se nová baterie a jedeme dál. Jenže nejdeme. Baterie v té váze vždy pak vydržela už jen pár dní, maximálně týden. A pokud se chcete vážit jednou za týden, tak byste na každé jedno vážení spotřebovali jednu baterii, která stojí (lepší) třeba kolem stokoruny. Vyzkoušela jsem všechny možné značky a druhy, levnější i dražší, ale po nějaké době mi došla trpělivost. V Lidlu byly nějaké fittness týdny a já jsem tam narazila na diagnostickou váhu za cca 400,-. Moc jsem neváhala a váhu koupila. Tady Vám dám obrázek, jak vypadá konkrétně ta moje, měli totiž více designů.



Tak jsem si ji přinesla domů a samozřejmě ji hned šla vyzkoušet. Diagnostická váha vlatně funguje tak, že si stoupnete na ty kovové části (senzory), tak Vámi projde slabý elektrický proud, který vůbec necítíte. Podle toho potom váha vyhodnotí, z čeho se skládá Vaše tělo. K tomu ale musíte do váhy zadat Váš věk, výšku, pohlaví a fyzickou aktivitu. Po chvilce vážení vidíte výsledky, kolik máte v sobě procent tuku, svalů, vody a kostí. Navíc vyhodnotí, jaký je Váš bazální příjem kalorií za den.

Váha mi přijde super v tom, že si můžete kontrolovat, zda opravdu přibýváte na svalech a ubýváte na tuku, což na klasické váze možné není. Zajímalo by mě ale, jak přesné tyto hodnoty jsou.

Jaké zkušenosti s takovou váhou máte vy? Vyzkoušeli jste? Chtěli byste vyzkoušet? Napište mi do komentářů.


P.S.: Víte, kolikrát se v tomto článku vyskytuje slovo "váha"? :)
 

Proč pít vodu?

16. března 2017 v 14:17 | Shagy |  Co jíst
Proč je důležité pít vodu?

Obrázek odpoví.

Are you properly hydrated? ~The basic equation for determining how much water…:


Jak jste na tom s pitím (vody) vy? Ja se přiznám, že s tím moc problém nemám, piju celkem dost a mám velký močák :D

Ahoj v novém roce

27. ledna 2017 v 20:20 | Shagy |  Já a tak
Ahoj všichni,

tak Vás zase zdravím po delší době. Teď jsem měla trošku náročnější období, stěhovali jsme se, začala jsem chodit do nové práce, kde jsem se nějakou dobu zaučovala, pak jsem přešla na jinou pozici, takže jsem se znovu zaučovala a od Nového roku jsem ještě na jiné pozici, takže mám ze všeho obrovskou hlavu a pravda - na cvičení jsem něměla moc myšlenky. Navíc v každé volné chvíli ještě zařizujeme byt nebo se snažíme vyjet pryč z Prahy, takže kolikrát stíhám jen to nejnutnější, vyvenčim psa a jdu spát. Do toho ještě přišly Vánoce a přípravy na ně, takže čas na cvičení a přemýšlení o jídle moc nebyl. Teď ale nějak cítím, že jsem chytila druhou mízu. Za chvíli je tady jaro, období krátkých budniček a samozřejmě nechci vypadat jako buřt. Další důvod je ten, že mám sedavé zaměstnání a pokud se nerozhýbu, bolí mě dost záda. Hlavně v práci už se to tak nějak usadilo, nejsem tolik ve stresu a i na jídlo mám více času. Máme kuchyňku, takže si můžu nosit domácí stravu. Výhoda je (tedy pro mě), že v místě zaměstnání není žádná jídelna ani restaurace, obchod nic, tudíž, co si do práce nepřinesu, to nesním :)

Přestěhovala jsem se z rušné čtvrti na klidné sídliště, kde je díky vyšší koncentraci lidí i několik fitness center. Naštěstí jsem objevila jedno i tři minuty od baráku. Je sice takové menší, ale vyhovuje mi, že tam není hlava na hlavě, nikdo na mě moc nečumí a nejsou obsazené všechny stroje. Já osobně mám nejradši běžecký pás. Jako bonus je cena vstupu více než přijatelná a můžete tam být jako dlouho chcete, zatím ale asi více jak hodinku v kuse nezvládnu. Jo a když jsem tam posledně byla, tak jsem se tam i zvážila a číslo, které se vyjímalo na displeji bylo více než zarmucující - 71kg :(

Dříve jsem chodila běhat, ale vzhledem ke smogové situaci to asi není dobrý nápad, navíc v mínusových teplotách bych si jistě uhnala nějakou nemoc, tak se mi to nechce moc riskovat. S kolegyní z práce jsme ale domluvené, že jakmile bude 5°C nad nulou, jdeme do toho!

Další věc, ke které jsem se vrátila, je cvičení podle aplikace Seven, podle které cvičíte dvanáct různých posilovacích nebo kardio cviků během sedmi minut, což se dá zvládnout vždycky, a to dokonce i několikrát denně, tudíž tady není místo pro výmluvy.

Co se týče jídla, žádné drastické diety nedržím, protože jsem se už několikrtá přesvědčila, že to není dlouhodobě udržitelné. Samozřejmě se snažím vybírat si lepší suroviny, jíst hodně zelelniny, nejíst sladké a smažené, místo bílého pečiva si dát celozrnné a tím vešekerá omezení končí.

No a cítím se fajn, zdravě, plná energie. S přítelem plánujeme svatbu, takže doufám, že ve svatebních šatech nebudu vypadat jak mastodont.

A co vy, dali jste si na letošek nějaká předsevzetí?
 


Dietní cukroví - perníky z celozrnné mouky a bez cukru

20. listopadu 2016 v 9:12 | Shagy |  Co jíst
  • Do misky dáme 2 vajíčka, 40g stevie, 2 čajové lžičky perníkového koření, 1 čajovou lžičku skořice, 2 polévkové lžíce medu a kakao na obarvení.
  • Vše smícháme, poté přidáme 280g žitné mouky.
  • Znovu smícháme a z hmoty uhněteme těsto, které potom vložíme minimálně na 30 minut odležet do ledničky.
  • Po vyndání z ledničky těsto rozválíme a vykrajujeme.
  • Perníčky dáme na plech s pečícím papírem a můžeme je potřít kokosovým olejem, či vajíčkem, díky čemuž se na povrchu perníčků vytvoří zlatavá barva.
  • Pečeme 10-15 minut při 150-200 stupních Celsia.

Byla jsem na In body

26. října 2016 v 19:50 | Shagy |  Já a tak
Využila jsem možnosti, kdy jsem mohla jít zdarma na přístroj In body, který zanalyzuje poměr tuků a svalů v těle. Pro zajímavost Vám sem hodím svůj výsledek.



Výsledek: prý mám přibrat 1kg svalů a shodit 8,4kg tuků, takže do konce roku nová výzva :)

Pět bílých jedů

5. října 2016 v 17:28 | Shagy |  Co jíst
Asi vážně vytvořím rubriku s názvem "Co nejíst", narazila jsem na článek, který doporučuji přečíst každému, komu záleží na tom, co jí.

Cukr

Cukry, bílé i hnědé, ať jsou vyrobeny z čehokoliv, jsou pro náš organismus škodlivé. Cukr se přidává téměř do všech potravin, ale naše tělo se s jednou čajovou lžičkou vyrovnává až tři dny. Čistý cukr je zdrojem krátkodobé energie, ale je silně kyselinotvorný. Představuje optimální potravu pro parazitickou kvasinku Candida albicans, žijící v našem těle, která vytváří neurotoxiny. Zatímco jednoduché cukry (např. rafinovaný) tělo ničí, složité (škroby) vytváří zásoby dlouhotrvající energie a je pro nás nezbytný. Také cukry přijímané z ovoce jsou tělu prospěšné. Pokud přijde chuť na sladké, je tedy nejlépe použít čerstvý včelí med, který nevyvolává kvasné procesy. Vhodné na mlsání jsou z ovoce hlavně datle a fíky.

Mléko

Mléko obsahuje množství mléčného tuku, což je čistá omega 6 mastná kyselina škodící krevnímu oběhu a zvyšující "zlý" cholesterol LDL. Také obsahuje značný podíl kaseinu, jehož chybným trávením může vznikat kazomorfin, zasahující mozek a centrální nervový systém. Pomáhá též tvořit v trávicím traktu hleny a zanášet tak sliznici střeva. Proto nám škodí i produkty z kravského mléka. Ze sýrů jsou nejhorší tavené. Navíc běžně chovaný skot je živen nevyhovujícím krmivem a trpí mnoha chorobami, které se léčí antibiotiky. Když pomineme tuto skutečnost, tak od zdravých zvířat představují nejmenší zlo čerstvě nadojené kozí mléko, nebo z něho vyrobený kefír či tvaroh.

Mouka

Nejběžněji používaná pšeničná mouka a veškeré potraviny z ní vyrobené zahleňují náš trávicí trakt a silně zakyselují tělo. Nejškodlivější je pak mouka bílá s nejvyšším obsahem lepku, který narušuje činnost trávicí soustavy. Lépe je používat bezlepkové obilniny, jako pohanku, jáhly, kukuřici a celozrnnou rýži. Také naprostá většina pekařských výrobků navíc obsahuje sůl, cukr, kvasnice a konzervanty, které dále umocňují škodlivé vlastnosti lepku.

Sůl

Pod pojmem sůl si většina z nás představí běžně prodávaný chlorid sodný nebo mořskou sůl. Ze soli však potřebujeme hlavně chlór pro tvorbu kyseliny chlorovodíkové v žaludku a škodlivý anorganický sodík s ní přijímáme většinou zbytečně. Běžná sůl brání vylučování odpadů látkové výměny a močoviny, způsobuje choroby ledvin, zhoršuje revmatismus a ekzémy, zvyšuje krevní tlak a mnoho dalšího. Kdo se bez soli neobejde, měl by volit nejméně nezdravou sůl himálajskou - složenou z 84 minerálií, která v rozumné dávce neškodí. Lze také běžnou sůl smíchat s chloridem draselným v poměru 6:4, čímž se získá sůl slanou, ale pro tělo neutrálních účinků.

Tuk

Nemůžeme bez něj existovat, avšak jeho přebytek nám ale škodí. Problémy v těle vznikají při konzumaci živočišných tuků, umělých margarínů apod., jež mají vyšší bod tání, než je naše tělesná teplota. Přednost bychom měli tedy dávat tukům, jež v našem těle zůstávají v tekutém stavu, neucpávají tudíž buněčné membrány a nebrání odvodu škodlivin z těla. Nejlepší je olej kokosový, ale i lněný či olivový, vždy panenský, za studena lisovaný. Mezi živočišnými tuky lze za relativně zdravé považovat kachní nebo krůtí sádlo s nízkým bodem tání a s obsahem tělu prospěšných omega 3 mastných kyselin. Tyto tuky působí fungicidně a protizánětlivě, takže v rozumné dávce naopak mohou i léčit.


Kalhoty jako motivace #2

28. září 2016 v 19:35 | Shagy |  Motivace
Jak pokračuje hubnutí do kalhot?
Už je zapnu! Jupí :D
Bohužel jsou stále dost těsné, takže se mi ten špek na břiše po zapnutí akorát vyvalí nahoru. Ale koupila jsem si další kalhoty v Calliope a ty jsou taky dost těsný (bohužel jsou ve špíně, takže je třeba vyfotím jindy).

No a tady můžete posoudit, zda se něco změnilo či ne.




- důkaz o zapnutí :D


O mně #2

20. září 2016 v 17:30 | Shagy |  Já a tak
Ráda bych se vám představila trošičku blíž, abyste si představili člověka, na jehož stránky právě koukáte.

Jsem jednadvacetiletá Pražačka, která měří 168 cm a váží 75 kg. Ráda bych do léta shodila 20 kilo, tedy aby má konečná váha byla 55 kg. Můj životní styl byl dosud příšerný. Žádný pohyb, sladkosti a pivo - fuj. Je dost těžké vymanit se ze zaběhnutého stereotypu, ale pro krásu se musí trpět, takže s chutí do hubnutí :)

Koho by to zajímalo, tak mé míry jsou tyto: (uváděno v cm)

Hrudník - 101
Pas - 98
Boky - 102
Zadek - 109
Stehno - 68
Paže - 34

BMI - 26.57 = nadváha

_____________________________________________________________________________________

Tak tohle bylo před pěti lety. Dneska je mi 26 let, od té doby se změnilo asi úplně všechno. Za tu dobu jsem zhubla neuvěřitelných 16kg (na 59) a úspěšně jsem se za tři roky vyžrala na původní váhu. No a teď to horko těžko zase shazuju. Bohužel, čím jsem starší, tím hůř to jde a taky je míň času na cvičení než během studia. Sladkosti už nejím, místo piva piju víno :D ... A moje míry?

Váha 69kg
hrudník - 98
pas - 95
boky - 100
zadek - 105
stehno - 59
paže - 31.5

BMI - 24,52 = norma

Shrnutí za měsíc

20. září 2016 v 17:18 | Shagy |  Já a tak
Ahoj všichni,
dneska nemám moc času, takže spíše tak ve zkratce:
- za měsíc ze mě ubylo 3,5kg
- přes břicho ubyly 4cm
- přes boky ubyly 2cm
- ze stehna ubyly taky 2cm
- z paže ubyl 1,5cm
- a ze zadku rovněž 2cm
- zapnu kalhoty a koupila jsem si další, který jsou mi malý, protože motivace musí bejt :D
- jde to pomalu, ale jistě, takže směle do dalšího štíhlejšího měsíce
- páčko


Kam dál